Ziek...

31 oktober 2012 - L'Alfàs del Pi, Spanje

Hallo iedereen!

Tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen. Had het namelijk druk met een kleine winterslaap en een bezoekje. Ik begin gewoon bij het begin, mijn winterslaap:

Het was denk ik 2 weken terug inmiddels op een maandag en ik was in het ziekenhuis aan het wachten tot mijn collega's klaar waren en we konden beginnen met werken toen ik me opeens helemaal niet goed begon te voelen. Ik kreeg een beetje hoofdpijn en werd licht in me hoofd, dus ik even wat drinken. Maar het bleef. De bank en de stoelen waren bezet dus ik besloot even naar de wc te gaan, te gaan zitten en water in me gezicht en nek te doen. Net toen ik weer bij mijn collega's stond en dacht dat het weer goed ging kreeg ik nog ergere hoofdpijn en toen werd het zwart...
Toen ik wakker werd, lag ik op de grond en stonden mijn collega's om me heen en er was een arts al bij geroepen. Mijn bloeddruk werd gemeten en er werden dingen aan me gevraagd, maar ik kon me ogen amper open houden. Iedereen probeerde me wakker te houden en ik werd naar de bank gebracht waar ik normaal kon liggen. Ze waren tegen me aan het praten en er kwam iemand met een rolstoel en die heeft me bij de 1e hulp gebracht.
Nou op de 1e hulp werd ik op een bed gelegd en er kwam een dokter om nog een keer me bloeddruk te meten. Blijkbaar was deze net veel te laag. Maar ja dit hele gedoe was niet de bedoeling en ik wilde helemaal niet op de 1e hulp liggen! Ik vertelde aan de arts dat vlak voordat ik viel ik hele erge hoofdpijn kreeg en dat ik wel vaker last heb van hoofdpijn en het niets is. Maar voordat ik het wist lag ik al met een infuus in me arm en kreeg ik daardoor paracetemol...nou als er iets is wat niet helpt bij mijn hoofdpijn is dat het wel. Dus veel zin had het niet. Na een tijdje op de 1e hulp gelegen te hebben en bezoek gehad te hebben van Eef, de man van Laura, had ik het wel gehad. Ik wilde gewoon naar mijn huis/appartement! Voordat ik weg moest duurde ook nog een tijdje en toen moest ik nog langs de neuroloog, want ze stonden in het ziekenhuis erop dat ik daar langs ging. Gelijk een afspraak gemaakt voor de volgende dag om 18.00u.
Toen ik dat allemaal gedaan had heb ik een taxi gepakt en gelijk naar huis gegaan. Thuis heb ik de gordijnen dicht gedaan en ben ik in bed gekropen en gaan slapen. Er waren geen ibuprofen in huis, dus ik hoopte met slapen van de pijn af te zijn.
Helaas was dit niet het geval. Het was bijna avond toen ik wakker werd gemaakt door Esmée en Gertrude, want die had ik ook al laten weten in het kort wat er gebeurd was. Veel kan ik me er niet meer van herinneren. Volgens mij heb ik bijna gelijk me ogen weer dicht gedaan en werd ik pas de volgende dag weer wakker.

De afspraak met de neuroloog is niet door gegaan, omdat ik niet eens ogen open kon houden en er veel te slecht aan toe was om er heen te gaan.

Ik had in totaal bijna 3 dagen geslapen, met kleine stukjes ertussen van dat ik wakker was. In deze dagen is een andere student voor mijn naar de apotheek geweest en heeft daar ibuprofen voor me gehaald. Dus wanneer ik af en toe wakker werd, dan was het weer hoog tijd voor nog een ibuprofen.
Aan het eind van de week voelde ik me al aardig beter, maar doordat ik in die 3 dagen bijna niks had gegeten was ik nog slapper dan een vaatdoek. Dus daarvan moest ik ook nog opknappen. Ging allemaal dus erg lekker...

Gelukkig was ik zondag weer beter en dat was maar goed ook want de volgende dag had ik opnieuw een afspraak met de neuroloog. Gertrude had vrij gevraagd, want ik wilde liever niet alleen gaan. Dus de volgende dag zijn we naar mijn ziekenhuis gegaan en ben ik naar de arts geweest die mij moest onderzoeken, alles op papier moest zetten en een handtekening eronder en dan moest ik dat inleveren bij mijn stagebegeleidster als verklaring dat er niks aan de hand is en dat ik gewoon weer kan werken.
Bleek dus dat het ziekenhuis een afspraak bij een internist had gemaakt en dus was de verklaring ongeldig! Kon ik een week gaan wachten en niks doen, want ik mocht geen stage lopen en ik had volgende week maandag pas een nieuwe afspraak. Zucht...

Gelukkig kwam mijn moeder met tante Gerrie die donderdag, dus hoefde ik niet een hele week te vervelen. Maandag zijn ze met me mee geweest naar het ziekenhuis. Dit keer was het wel de ECHTE neuroloog. Even een paar testjes gedaan en ik was gewoon helemaal gezond. Het was allemaal gewoon migraine, wat ik ook al lang had verteld tegen iedereen.
Nou die neuroloog netjes zijn handtekening onder mijn formulier gezet dat ik gezond was, dus nu kon ik naar mijn stagebegeleidster om het te laten zien. Daar hadden we ook nog bijna een half uur op moeten wachten voordat die eindelijk is kwam aanzetten. Daarna ging ze nog moeilijk doen over wat er stond op het papier! Maar gelukkig was mijn mammie erbij, dus ben ik dinsdag gewoon weer begonnen met stage!

Hehe, ik zou er bijna weer migraine van krijgen...

Nu heb ik genoeg ibuprofen en medicijnen tegen hoofdpijn, dus als goed is gebeurd het allemaal ook niet meer.

Van de week gelijk weer begonnen. Mocht mee kijken bij een ruggenmergpunctie. Heel interessant en toevallig werd het gedaan door dezelfde arts die mij had onderzocht, dus was wel even leuk, want hij herkende mij nog ook hahaa!

En dan nu het leuke! Het weekend bezoekje! Alleen moet je daarvoor even mijn volgende blog lezen ;)

Liefs, xx

1. Lia:
    1 november 2012
    Gelukkig ben je weer aan het werk ja!!
  2. Marja:
    1 november 2012
    Zo maak je heel wat mee. Gelukkig gaat het nu weer goed
    xx Teus en Marja
  3. Wil sprong:
    1 november 2012
    welkom bij de migraine club
  4. Opa en oma scheurwater:
    5 november 2012
    Hallo janine,

Blij om te horen dat alles weer goed met je gaat,ook het bezoek van je moeder en tante was leuk begrepen wij,

Hartelijke groeten opa en oma