Bezoekje van mams en tante

1 november 2012 - L'Alfàs del Pi, Spanje

Hallo!

Nu hier het verhaal van het bezoek van mijn moeder en Gerrie. Ik zal proberen het iets korter te houden als de vorige!

Donderdag kwamen ze dus aan. En ik was toch vrij dus besloot ik om naar het vliegveld van Alicante te gaan en ze daar op te halen. Ik was er half uur eerder en stond al bij de aankomsthal en elke keer als de deuren open gingen dacht ik; zijn ze dat? Nee, nu dan?
En toen kwamen ze daar met hun grote koffers! :)

Was wel even raar om ze te zien. Ik woon hier nu en heb ze al tijd niet meer gezien en dan staan ze opeens voor je neus! Natuurlijk ook super leuk!

Zijn toen met dezelfde bus als ik op de heenweg had naar benidorm gegaan. Spullen uitgepakt en mijn trolly, die ik mee genomen had helemaal weer vol gepropt met eten en kleding. Mijn moeder en Gerrie hadden het zo warm hier dat ze gelijk wat anders aan deden. Stond ik in mijn lange broek, dichte schoenen en vest aan erbij te kijken hahaa.

Daarna met ze een beetje de buurt laten zien en een stuk over de boulevard gelopen, waar we ook erg lekker hebben gegeten in een restaurantje met live muziek en de echte oudere Spanjaarden die stonden te dansen met z'n alle.

Vrijdag zijn we naar Albir gegaan. Daar over de boulevard gelopen en het strand op gegaan. Mama en Gerrie moesten natuurlijk wel even het water testen. Even lekker in de zon gezeten en toen een taxi naar Fonts del Algar gepakt, de watervallen. Daar hebben we een tijdje rond gelopen en lekker gezeten en genoten van het lekkere weer en natuurlijk leuke foto's gemaakt!

We dachten om op de terugweg de bus van 5uur te pakken, dus wij de bushalte zoeken, die we niet konden vinden. Dus toen maar gevraagd, maar die man zei doodleuk dat de bus alleen maar op zaterdag en zondag gaat...! Stonden we daar midden in de bergen en het eerste dorpje 5km verder op waar je alleen kon komen met een auto of lopend over de weg die af en toe bijna stijl omhoog ging. dat ging hem ook niet worden en om nou te wachten op de bus die de volgende dag zou komen...nee. En de taxi zou heel erg duur worden. Dus kwam ik met het idee om te gaan liften, net als ik de vorige keer had gedaan. Mama en Gerrie waren nog over mijn idee aan het praten en lachen toen de eerste auto voorbij kwam. Ik hield me hand op en sprong er voor en vroeg in mijn allerbeste Spaans aan de man of we mee konden. Nou dat was goed. Hij was alleen dus het paste makkelijk. Mama en Gerrie zaten samen achterin gepropt, want er zat nog een kinderstoeltje achterin. Lekker knusjes. Die man had ons netjes in het dorpje afgezet en vanaf daar hebben we de bus naar Benidorm gepakt.
's Avonds hebben een beetje door het oude centrum van Benidorm gelopen en bij een pizzaria gegeten.

Zaterdag gingen we naar Altea en Calpe. Die dag ging Esmée ook met ons mee. Erg gezellige en leuke dag geweest. We zijn met de bus naar Altea gegaan, daar even rond gekeken, langs het water gelopen en naar de kerk met de blauwe koepeltjes ('Virgen del Consuelo') gegaan en daar ook naar binnen gegaan. Terug zijn we door allerlei kleine, smalle en leuke straatjes naar het station gegaan.
Met de tram zijn we toen naar Calpe gegaan. Daar langs de haven gelopen en in zo'n treintje gegaan. Maar verder was het niet zoveel. De winkels waren ook dicht door de Spaanse siestas, dus winkels kijken kon ook niet. Toen hebben we maar de tram terug weer genomen en zijn in Benidorm met z'n 4e gaan eten en nog wat winkels daar gekeken.

Zondag een lekker rustig daagje. Ik ben met mijn mama en Gerrie naar het het Balcon del Mediterraneo gegaan. De lucht was helemaal blauw, dus mooie foto's gemaakt. Daarna zijn we naar het oude deel van Benidorm gegaan en naar de haven. Daar hebben we lekker aan het water gezeten. Op de terug weg kwamen we langs een plein met allemaal witte duiven die als je stil stond ertussen gewoon op je kwamen zitten. Echt super leuk! Ook nog een zakje met pinda's gekocht dus toen werd het helemaal druk op je!
's Avonds zijn ze mee naar mijn appartement gegaan. De ouders van Gertrude waren er ook, want we zouden lekker met z'n alle bij ons gaan eten. Esmée, Gertrude en ik hebben allerlei lekkere dingen gemaakt voor het avond eten. Was erg gezellig, leuke sfeer met kaasjes aan. Geslaagde avond!

Maandag zijn mama en Gerrie mee geweest naar het ziekenhuis. Daarna zijn we terug gegaan naar hun hotel om de koffers in te pakken. We hadden nog even de tijd, dus zijn nog over de boulevard gegaan. Bij de Subway een broodje gekocht en nog een heerlijk laatste ijsje op aan het strand!

Super weekend!

Iedereen nog super bedankt voor al het lekkers en handige spullen die jullie hebben mee gegeven! Echt heel leuk!

Liefs Janine!

xxx

1. Marja:
    1 november 2012
    Heel verhaal. Klinkt heel gezellig. Ik mis alleen de foto's nog
    Groetjes :-)
  2. Lia:
    1 november 2012
    Oooh als ik de foto's zie... en dan weet hoe lekker het daar was en hoe koud hier... zou ik zo weer terug vliegen!!!
    het was echt een superweekend! xxx
  3. Petra van 't Zelfde:
    Hoi Janine,
    Het klinkt allemaal zo bekend en zo leuk!
    Fijn dat je je ma (en tante) weer hebt gezien!
    Groetjes van ons uit H.I.Ambacht
  4. Wil sprong:
    1 november 2012
    als je volgend jaar nu weer stage plek heb in lekker warm land komen er denk ik nog meer tantes mee
  5. Marrielle:
    2 november 2012
    Jullie hebben het wel gezellig gehad zo te zien, leuk!
    Toch best raar dat het bij jou zulk mooi weer is, en hier herfst.
    Geniet er maar lekker van xxx
  6. Hansumpies:
    7 november 2012
    Hey Jeanine, leuk verhaal ziet er erg gezellig uit allemaal. (lekker is dat he mams op bezoek!!) zo te lezen heb jij je draai wel gevonden daar je wil strakkies niet meer terug naar dit regenachtige, winderige koude sliecity. Geniet ervan xx
  7. Arja:
    11 november 2012
    Erg leuk dat ze echt zijn geweest, ben blij voor je....Maarre volgende stage......kom ik als ex collega ook, hahhahaaa.......Kom wel met je ma mee......Gossie echt hele avonturen maak je toch steeds mee, heerlijk ! Groetjessssss en een dikke kus !
  8. Hansumpies:
    25 november 2012
    Jeanine, meid van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Hou je taai!!
    Dikke knuffel van ons alle 4 xxx