Terra Mitica

8 oktober 2012 - L'Alfàs del Pi, Spanje

Hallo iedereen!

Dit weekend ben ik samen met Gertrude naar Terra Mitica geweest! Dat is een best wel groot pretpark wat je een beetje kan vergelijken met de Efteling, omdat dit ook is onderverdeeld in verschillende 'landen'. Het was vanaf dit weekend daar Halloween, dus alles was in die style.

Zaterdag zijn we tussen 11uur en 12uur van huis weggegaan. Het was ongeveer een uur tot 3 kwartier reistijd, omdat we moesten overstappen en het park zelf is helemaal in de bergen, dus de rit er naar toe duurt ook nog wel even.
Je had echt voor elke leeftijd wel iets; van achtbanen die 3x over de kop gingen met krukkendraaiers etc. tot draaimolens en balgooien voor kleinere kinderen. En ook een aantal water attracties. Echt heel veel variatie dus.

Nou was het het hele weekend best wel lekker weer (graadje of 35), dus we hebben lekker veel gebruik gemaakt van die waterattracties natuurlijk!

We hebben zaterdag gewoon ales gedaan waar we langs kwamen en wat ons wel leuk leek. We wisten vaak niet eens wat het was, omdat het op de borden in het Spaans stond, dus ja dan moet je maar beetje gokken of het leuk is of niet. De meesta dingen waren wel echt super erg leuk!

Er was 1 ding en dat was iets minder leuk. In het land Egypte stond een piramide; de Piramid of Terror. Nou ja als je dat leest of ziet dan denk je aan een spookhuis. Pfoe, nou en dat het een spookhuis was! Niet normaal! We werden binnen gelaten met een groep van 15 mensen ongeveer door een man verkleed als Egyptenaar (dat was wel erg leuk). Toen ging hij wat uitleggen in het Spaans en moesten we een stukje verder lopen. Opeens ging er achter ons een hek dicht en die man was weg. Stonden we daar met die groep in het pikkedonker. Niet leuk! Gertrude en ik liepen een beetje achteraan, hand in hand. Overal rare geluiden hoorde je terwijl je door die piramide liep. En voorop lipen een aantal jongens van rond de 15 jaar ofzo. Nou die waren ook echt hastikke bang. We hadden wel het geluk dat hun best veel geluid maakten en ook vooral als er iets engs kwam. Kwamen we op een gegeven moment bij een bocht en die jongens hoorde je wel, maar geen gegil dat ze het eng vonden ofzo of dat er iets engs kwam. Kwam er toch opeens een man gillend en springend vanachter een laken op mij af. Nou heb Gertrude d'r hand helemaal fijn geknepen en heel erg hard gegild, want schrok me helemaal rot! En zo was dat ongeveer die hele piramide! Toen het buiten licht zichtbaar werd, wisten we ook niet hoe snel we eruit moesten rennen! Erg leuk...

Zondag zijn we weer gegaan. We hadden namelijk een kaartje gekocht voor 2 dagen. De 2e dag was dan gratis. Kregen een bandje om en we konden zo naar binnen lopen. Heel handig. Zondag hebben we alle attracties gedaan die we erg leuk vonden. En het was absoluut niet druk. Zaterdag was het eigenlijk al niet druk, maar zondag al helemaal niet. Nergens rijen, dus konden zo naar binnen overal.

Verder was het wel allemaal erg leuk en heb ik niet veel meer te zeggen dan kijk maar bij de foto's :)

Vandaag en morgen lekker vrij en dan 2 dagen werken en vrijdag weer vrij! Wat leuk zijn die Spaanse feestdagen toch! :) Heerlijk kort weekje, dus mooi de tijd om aan de opdrachten te gaan werken.

Liefs Janine

1. Lia:
    8 oktober 2012
    Wat een heerlijk weekend weer, park ziet er mooi uit! Attracties best pittig haha :)
  2. Thomas en bertie:
    8 oktober 2012
    Ja je heb echt zwaar daar in spanje
  3. Petra van 't Zelfde:
    8 oktober 2012
    Brrr wat een engerds joh. Wij hebben ze gelukkig niet gezien :-)
  4. Gerda:
    8 oktober 2012
    Je moet wel rustig aan doen, zorgen dat je geen burnout oploopt.
  5. Opa en oma scheurwater:
    8 oktober 2012
    Hallo janine en vriendinnen,hebben jullie nu vacantie?of zijn jullie op stage,groeten.
  6. Gerrie:
    11 oktober 2012
    van die enge dingen ga ik daar niet doen hoor,tis al spannend genoeg voor mij
  7. Marrielle:
    15 oktober 2012