Lekker weekendje!

8 december 2012 - L'Alfàs del Pi, Spanje

Holaaaa!

Deze week was een lekker kort weekje gehad!
Maandag kwam er een Engelse vrouw met de ambulance binnen. Ze wilde echt helemaal niks en alles deed pijn. Eerst was het haar linkerbeen, later haar rechter... Erg handig zulke mensen. Toen we een ECG wilden gaan maken en de constantes wilden uitvoeren, weigerde ze en haalde ze de bloeddruk meter eraf en de ECG en...grrr... Ze was echt niet behulpzaam of iets in die richting.
Later kwam er een Noorse vrouw binnen met heel veel loslatend vel op haar beide benen. Erg vies en het was al zover weg dat er een grote wond was. Uiteindelijk na allemaal maskers op hebben gedaan, hebben we de wonden schoongemaakt en de vellen verwijderd zover als mogelijk was. Het deed haar erg veel pijn, maar ze liep er ook al een tijdje mee.

Dinsdag kwamen heel veel mensen langs voor het griepvaccin. Hier werd ik elke keer voor geroepen om het te doen. Nou ja zo gedaan.
Er kwam een vrouw die haar pols had gebroken. Deze heb ik toen mogen gipsen. Erg leuk om te doen, zat alleen wel helemaal onder het gips haha.

Woensdag was het 5 december, Sinterklaas dus in Nederland! Ik had mijn kruidnoten mee naar stage genomen, en ze vonden ze allemaal erg lekker! Ik had verteld dat er sneeuw lag in Nederland en ook een foto laten zien. Eerste reactie: madre mia!! Hahaa, echt heel grappig. Hier ligt nooit zoveel, dus voor hun is dat een beetje raar om dan te zien dat er in Nederland zoveel ligt terwijl hier de zon schijnt.
Deze dag had ik bijna helemaal geen wonden. Wel heb ik weer een aantal griepvaccins gegeven en best veel hechtingen verzorgd.

En toen was het weekend!

Donderdag zijn we even naar het strand geweest en Benidorm in en vrijdag naar de markt hier. Toen we vrijdag weer thuis kwamen hebben we het knutselpakket van Esmée haar oma gedaan. Lekker heel de middag dus geknutseld.

Vandaag zijn we gaan paardrijden in bij Rancho la Ofra in Callosa ((( http://rancholaofra.com/index.html ))). Na een grote zoektocht met de taxi waren we toch nog voor half 11 aangekomen. Na eerst onze spullen opgeborgen te hebben, gingen we helmen passen en daarna een rondje door de bak doen met ons paard. Mijn paard heette Butchi, echt een leuk en mooi paard.

Na ongeveer een kwartier te hebben gereden door de bak en we gewend waren aan ons paard en hun aan ons, zijn we met 1 begeleider voor en 1 achter een weg door de bergen gaan volgen. Het was wel even wennen in het begin hoe je de teugels vast moet houden, sturen en goed zitten. Maar het ging best wel erg goed! Butchi luisterde ook wel goed, liep soms alleen niet helemaal door hoe hard ik ook mijn best deed om hem sneller te laten gaan. Tussendoor moest hij af en toe ook opeens eten, waardoor hij helemaal naar voren boog. De eerste keer schrok ik wel even, maar later hield ik hem strakker bij de teugels zodat hij dat niet meer kon.
Na een half uur rijden hoorde ik Butchi een beetje een raar geluid maken en hing opeens zijn tond uit zijn bek! Hahaa, zo'n raar gezicht! Maar volgens de begeleidsters was het goed en betekende het dat hij relaxed was.
Het was echt een mooie tocht  en het was ook heerlijk weer (gewoon warm zonder de wind!) Op de terugweg had ik het helemaal door en liep Butchi erg snel, waardoor ik af en toe bijna tegen Gertrude haar paard botste. Op een gegeven moment vond Butchi het genoeg en gingen we in galop haar voorbij hahaa, super leuk!
Echt een super leuke dag en die mensen  die daar werken waren ook erg leuk. Erg goede uitleg vooraf gekregen en ook onder de excursie hebben we leuk met ze gepraat. De excursie duurde 2,5 uur. Daarna hebben we daar nog wat gedronken en bracht Tanya, de baas, ons terug naar Alfaz met haar auto. Meegegeven: een onbekend Spaans fruit en 2 sinaasappels en leuke foto's die ze van ons gemaakt had.

Thuis besloten we dat het buiten wel erg lekker weer was en zijn we lekker naar het strand in Benidorm gegaan. Daar lekker op het strand gaan zitten en zelfs nog wezen pootje baden in de zee! Heerlijk zo'n dag met 25 graden op 8 december :) !

Liefs, xx

1. Lia:
    8 december 2012
    Klinkt weer helemaal geweldig, jullie doen echt leuke dingen!!

Moet ik de zomerkleren weer meenemen als we komen????

En op je stage heb je denk ik weer een erg leuke en leerzame afdeling, super hoor!
    xxx
  2. Petra van 't Zelfde:
    8 december 2012
    Hola Janine!
    Wat een leuke dingen hebben jullie gedaan. En erg leuke foto's gemaakt. Jammer dat jullie onderweg geen foto's mochten maken.
    Erg leuke foto van jou met Butchi.
    Groeten vanuit het koude H.I.Ambacht
  3. Marrielle:
    9 december 2012
    Leuk allemaal zeg. En wat is het nog lekker warm bij jullie.
    Xxx
  4. Opa en oma scheurwater:
    10 december 2012
    leuk jo,fijn dat het zo goed gaat,leuk dat we overal van op de hoogte blijven,jullie doen wel veel zeg
    groeten opa en oma
  5. Anja Noordzij:
    10 december 2012
    Hola Janine!
    wat een leuke foto's heb je gemaakt en wat een lekker weer zeg 25 graden, je stage leuk om te lezen volgens mij moet je soms ook wel eens tot toen tellen met de patienten .
    Nog een leuke en gezellige tijd met elkaar.
    Groetjes vanuit een koud somber Ambacht
  6. Marja:
    11 december 2012
    Hoi Janine
    Wat heerlijk om dat je weer zo aan het genieten bent
    Groetjes xx