Lekker weer december

22 december 2012 - L'Alfàs del Pi, Spanje

Hallo iedereen!

Alweer tijdje geleden dat ik mijn reisblog heb bijgewerkt. Intussen is mijn mentor van school een weekend langs geweest. Even met hem onze stage laten zien en gevraagd aan collega's hoe ze het vonden gaan. Alles ging helemaal prima!

En ik heb het pakket binnen van mijn tantes! Echt super leuk (en lekker) en erg bedankt! Heb ook kerstkaarten gekregen, die hangen nu gezellig op de muur bij de anderen :)

Ik heb de afgelopen 2 weken misschien wel mijn drukste dag gehad, maar ook zeker mijn rustigste dat zelfs mijn collega's niet zo goed wisten wat ze moesten doen. Hier een kort verslagje met de hoogtepunten van die dag.

10-12
Hele drukke dag! Vanaf 10uur ongeveer waren alle 10 de bedden bezet en bleven dat ook tot ik weg ging om 3uur. Ik kreeg op een gegeven moment een oud vrouwtje binnen, Spaans en die had een soort gezwel tussen d'r benen zitten. Maar ze moest ook een katheter. Eerste wilde ik het doen, maar toen ze op dat bed lag klaar voor de katheter en ik het gezwel zag zitten had ik zoiets van 'wow, laat maar. ' Mijn collega heeft het toen gedaan en bij haar ging het ook erg moeilijk.

11-12
Deze dag was veel minder druk dan de dag ervoor. Ik heb geassisteerd met een ruggenmergpuntie. Vond wel spannend, maar ook erg leuk dat ze me vroegen om te helpen. Heb geholpen om alles aan te geven en met de voorbereidingen.
En verder waren er nog een aantal mensen met wonden verzorgen en een vrouw waarvan haar been opnieuw gegipst moest worden omdat ze allergisch was voor een creme dat eronder zat.

13-12
Er kwam een man binnen en die was geopereerd aan zijn voet. Eerst zag ik het niet, maar toen ik dichterbij stond zag ik dat hij maar 4 tenen had. Hij was geopereerd en zijn 2e teen was weggehaald en de wond was gaan onsteken. Dus dat mocht ik schoonmaken. Eigenlijk was het heel erg vies, want er kwam ook van alles uit. Hierdoor moesten we een maskertje op als we in de buurt kwamen ervan.
Verder was het erg rustig, waardoor ik veel aan mijn opdrachten heb gedaan. Maar ook vast leuke dingen heb uitgezocht om te gaan doen met kerst wanneer mijn pappie en mammie hier zijn (en Jordy natuurlijk ook).

17-12
Had die dag een man die vanaf de afdeling naar de spoed kwam. Die man kreeg een maagbloeding waardoor hij een sonde in kreeg en het bloed zo weg kon. Daarna is er een katheter ingebracht en is hij gelijk door gegaan naar de IC. Best spannend! was dat! Verder weer veel wonden, waarvan ook de 4-tenen-man weer.

18-12
Dit was echt de drukste dag die ik heb gehad! Normaal beginnen we tussen kwart over 8 en half 9, maar nu waren we iets over 8 al druk in de weer. Kreeg een 'gekke' Noor binnen die een hartinfarct had gehad. Hij had medicijnen met whiskey ingenomen...tja. Niet heel slim dus. Verder weer de normale dingen gedaan. Niet gegipst, helaas voor mij.

21-12
De dag dat de wereld zou vergaan... Mijn collega's zaten allemaal op internet te kijken op het nieuws naar rare dingen die mensen deden en naar de feesten die ze in sommige landen hadden.
Deze dag allemaal patienten met heel veel kleine wondjes verzorgt. Dan had je 3 wondjes gehad en dan draaiden ze zich om en dan zaten er nog 2 en dan nog een paar op de benen en op de armen en pff. Eentje daarvan was aangevallen door 3 honden. Nou hij zat er niet uit om het maar even zo te zeggen. Hij zat helemaal onder de wonden en hechtingen. Verder gewoon infusen gedaan, medicijnen gedaan, wonden verzorgd en vertaald. Geen bijzondere dingen eigenlijk.

Morgen komen mijn ouders! Heb er heel veel zin. Heb leuke dingen opgezocht om te gaan doen, dus zullen ons niet vervelen. En gelukkig is het hier nog een graadje of 20 (vandaag 27!!!!) dus heerlijk weer! :)

Liefs Janine
xx

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jo:
    22 december 2012
    Ha Jeanine,weer leuk om te lezen.
    Je werkzaamheden zijn lekker divers.
    Veel plezier de komende dagen,geniet er van!
  2. Marja:
    Hoi Janine
    We zijn allemaal een beetje jaloers op jou. Vooral dat prachtige weer. Echt super hoor. Hier regent het al weer zo'n beetje heel de dag.
    Wij wensen jou hele fijne gezellige feestdagen samen met je fam. uit ons regenlandje

Groetjes Teus en Marja xx
  3. Lia:
    22 december 2012
    Tot over een paar uurtjes, dan komen we even kijken of het wel echt zulk lekker weertje is ;)
  4. Petra van 't Zelfde:
    Hola Janine!
    Leuk verhaal weer en wij zijn er al om met jullie kerst te vieren! :-)
  5. Gerda:
    23 december 2012
    Fijne feestdagen jullie allemaal tot 2013, Rob en Gerda.
  6. Wil sprong:
    23 december 2012
    Hoi Jans,Kreeg net berichtje van je moeder dat ze in auto zaten, dus inmiddels zijn ze er wel denk ik.
    Geniet ervan deze dagen met je fam. en we volgen je weer.
    Groetjes
    Matthé en Wil
  7. Gerrie:
    24 december 2012
    he,das leuk zie ik daar mun kerstkaart op je kasssie staan.
    wat zou ik graag op de boulevard bij je willen zitten,hier regen,regen,regen!(of ist koud?ha.ha.groetjes