Kerst in de zon!

28 december 2012 - L'Alfàs del Pi, Spanje

Hola!

De kerst is weer voorbij en daarmee ook bijna al het jaar. Gaat echt snel dan. Straks nog maar een maand en dan ben ik weer in Nederland. Zal kijken of ik de zon in me koffer kan proppen, want hoor en lees overal dat het niet zulk lekker weer is bij jullie.

Afgelopen week waren mijn ouders er en we hadden echt super weer voor december! Nog geen 27 graden, maar wel dicht in de buurt af en toe, heerlijk dus.

23 December
M'n ouders stonden rond half 12 voor de deur met de 'oh zo mooie' Ford KA(via). Wat een klein ding! Nadat ze hier hun lege koffer voor mij hadden gedumpt zijn we naar Benidorm gereden over een paar leuke hobbeltjes waardoor ik bijna met mijn hoofd door het dak heen zat. Na even langs mijn ziekenhuis te zijn gereden om een Nederlandse kerstkaart af te geven op mijn afdeling zijn we naar hun appartement gereden.
Bij hun appartement aangekomen zaten ze op de 25e verdieping. Wat een geweldig uitzicht hadden ze! Echt heel mooi over heel Benidorm! En prachtige zonsondergang gezien vanaf daar.
Verder zijn we die dag Benidorm ingegaan; langs de boulevard naar de duiven in Poniente en het Balcon gegaan. En 's avonds zijn we met de auto naar Albir gegaan en hebben daar lekker gegeten.

24 December
Die dag waren we een beetje op tijd weggegaan, want we gingen naar Guadalest. Een klein, maar heel mooi dorpje in de bergen. Met bovenop de berg El Castell De Guadalest en vandaar een prachtig uitzicht over de bergen en het bekende meer.
Daarna hebben we nog lekker door de bergen gecrosst op weg naar Albir om daar lekker te eten en daarna naar Benidorm om bij mijn ouders kerstavond te vieren. Met een prachtige geimproviseerde kerstboom was het een gezellige afsluiter van de avond gevolgd door nog een drankje bij mij thuis.

25 December, 1e kerstdag
Die dag zijn we naar een dorpje naast Benidorm gegaan; La Villa Joyosa. Een vissersdorpje vol met gekleurde huisjes. Daarna zijn we doorgereden richting Alicante en gestopt bij Sant Joan d'Alicante om daar lekker te lunchen. Rond 4uur waren we terug bij mij thuis en hebben Esmée, Gertrude en ik een heerlijk kerstdiner voorbereidt voor iedereen.

26 December, 2e kerstdag
De laatste dag was aangebroken en die wilden we toch nog vollop benutten. Vanaf mijn huis zijn we doorgereden naar Albir, Altea, door de bergen langs Calpe naar Benissa, Teulada, Moraira en door Calpe weer terug naar mijn huis. In Moraira hebben we heerlijk aan het water nog wat gegeten en een paar mooie foto's gemaakt.
Rond half 6 reden we vanaf mijn huis naar het vliegveld Alicante. Ik ging mee om ze weg te brengen. Afscheid was moeilijker dan de vorige keer, maar vandaag over 36 dagen ben ik weer thuis. Nog heel eventjes dus en ik vermaak me hier ook prima.

Iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar. Dit jaar kan ik helaas niet bij de champagne zijn, maar hopelijk volgend jaar weer wel.

Liefs Janine

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Petra van 't Zelfde:
    Hola Janine!
    Kerst in de zon was heerlijk! En jullie hadden heerlijk eten gemaakt!
    Nog dd laatste weken en dan zit het er op :-)
    Fijne jaarwisseling!
  2. Rianne:
    28 december 2012
    nog maar 36 dagen... dat vliegt voorbij! Het klinkt wel hoor: "bij mij thuis"....
  3. Gerda:
    28 december 2012
    Leuke foto,s en verhaal, fijne feestdagen Gerda en Rob.
  4. Lia:
    28 december 2012
    Als ik de foto's zie lijkt het veeeel langer geleden dan een paar daagjes, het was echt super!!!
  5. Marja:
    28 december 2012
    Weer een leuk verhaal en gezellige foto's en wat een super prachtig weer Fijne jaarwisseling en volgende keer doen we weer champagne met jou
    Groetjes Teus en Marja xx
  6. Opa en oma scheurwater:
    29 december 2012
    Erg leuk janine,wij zijn van de week al bij chris en lia geweest en hun hebben daar alles verteld wat ze meegemaakt hebben bij jullie,erg leuk,ook de foto's.

Wij wensen jullie een goede jaarwisseling,

gr open oma
  7. Jannie:
    30 december 2012
    Hoi nien,
    Wij moeten daar zeker een keer gaan kijken.worden wel nieuwschierig.prettige jaarwisseling en tot hoors.in gedachten ben je er wel bij hoor!groetjes arie en jannie
  8. Alicia:
    19 maart 2013
    Het was heel erg leuk om uw blog te lezen. Ik ben zelf lang in Alicante centrum geweest, dus ik ben helemaal fan van Alicante. Nu wil ik graag naar Torrevieja, la Finca Golf & Spa Resort. Natuurlijk ook om te golfen, maar ook een stukje zaken. Wat is er verder speciaal aan Algorfa, Torrevieja? Weet u daar misschien iets van of toevallig geweest?
  9. Janine:
    19 maart 2013
    Wat leuk om dat te horen :)

Helaas ben ik niet zelf in Torrevieja geweest, dus ik kan er ook niks over vertellen, sorry. Ik heb meer alle plaatsjes boven Alicante gegaan. Verder naar onder vanaf Alicante komt een andere keer wel :)

Fijne (zaken) vakantie alsnog

Groetjes
  10. Alicia:
    22 maart 2013
    Hallo Janine,

bedankt voor het reageren. Oke het is niet heel erg dat je er nog niet bent geweest. Misschien voor een andere keer dan maar!
    Groetjes