Watervallen van Algar

9 september 2012 - L'Alfàs del Pi, Spanje

En toen was het weekend alweer voorbij. Morgen weer stage. Wordt wel moeilijk denk ik weer zo vroeg op :(

Gister zijn we met een groepje naar het strand in Albir geweest. Was erg mooi daar, alleen beetje jammer van het kiezelstrand. Deed echt heel veel pijn aan je voeten! Maar het water daar was wel erg lekker en het was er ook rustiger, dus dat was ook wel iets lekkerder.

En 's avonds ben ik natuurlijk weer heerlijk uitgeweest in Benidorm. Zo leuk, en goedkoop! Je merkt nog helemaal niks van dat mensen weg gaan en dat het minder druk wordt. Ik vond het zaterdag zelfs drukker dan de vorige week. Ook wel meer oudere vrouwen zie je nu, Engelsen, maar die gaan ook nog helemaal los. Alleen zijn ze wat te overdreven voor hun leeftijd, qua kleding vooral...

Vandaag was het de bedoeling dat ik met andere studenten om 9uur 's ochtends met de bus naar Algar zouden gaan om daar naar de watervallen te gaan. Nouja we waren een beetje verslapen dus hebben uiteindelijk een taxi gepakt en waren maar 22euro voor 3 personen kwijt! De watervallen waren echt erg mooi! En we hebben er ook nog lekker bij gezwommen en natuurlijk mooie foto's gemaakt :)

Rond 2uur waren we het wel een beetje zat en gingen we naar het restaurantje daar vlakbij. Ik had iets besteld met kip, was echt super lekker, tot er een wesp bij kwam. Deze wesp vond mijn kippetje namelijk ook erg lekker. Ik had net daarvoor een stukje spier of iets er uit zitten vissen, dus dat had ik op de rand van me bord gelegd. Nouja wespen houden niet alleen van bloemtjes en honing, maar dus ook van spieren van een kip, want nadat die er lekker aan zat te eten trok die een klein stukje opeens los en vloog ermee weg!! Was zo vies om te zien, dusja daar ging mijn eetlust...

Die wesp kwam elke keer terug voor nog meer stukjes, dus hebben maar snel afgerekend en zijn weg gegaan. Helaas ging de bus pas om 5uur en het was nu pas iets voor 3uur. We hadden geen zin om te wachten, dus besloten we naar het dorpje te gaan om daar een andere bus te nemen. We dachten om dat eventjes lopend te doen, maarja de weg hield maar niet op en geen dorp in zicht. Uiteindelijk hebben we maar een auto aangehouden en zijn we liftend naar het dorpje gegaan. Nou het dorpje was een paar tientallen kilometers verder dan we dachten, dus maar goed dat we een auto hadden aangehouden.
In het dorp vonden we de bushalte, dus wij helemaal gelukkig! Staat er alleen onderop in het klein dat de bus van 08.00u tot 15.00u rijd en het was kwart over 3! Dus lekkere pech. Hebben toen een politie auto aangehouden die langskwam en die vertelde dat een klein stukje verderop nog een bushalte was en daar gaat elk uur een bus vandaan. Nou dat was geen klein stukje lopen zoals die politiemannen zeiden, hebben echt een tijd moeten lopen. Gelukkig kwam de bus een paar minuten nadat we er zaten en is alles nog helemaal goed gekomen! :)

Was wel echt een leuk weekend en heb weer van alles mee gemaakt, hahaa!

Groetjes!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lia:
    9 september 2012
    Dat ziet er echt prachtig uit zeg, je hebt weer een heerlijk weekend gehad zo te lezen!
  2. Gerrie:
    9 september 2012
    zo dat ziet er mooi uit!!
    maarre niet teveel met vreemde mannen mee gaan was de afspraak... toch?
  3. Gerda:
    Geweldig mooi, super.
    Gerda en Rob.
  4. Rianne:
    10 september 2012
    Hele mooie foto's zeg! Nou snap ik dat je liever in het buitenland stage ging lopen :)
  5. Petra van 't Zelfde:
    Hele mooie foto's zeg!
    Kijk je wel uit met dat liften?? Brrr!
    Veel plezier weer deze week.
    Adios
  6. Hennie Veenstra:
    10 september 2012
    Schitterende foto's hoor. Je treft het wel met zo'n stageplek. Super
  7. Hansumpies:
    11 september 2012
    Ziet er echt gaaf uit daar!! Zo te lezen gaat het prima met je!! Geniet ervan tis hier herfst (altijd leuk om te horen toch!!!)
  8. Anja Noordzij:
    11 september 2012
    Wat een mooie foto met die waterval er op geniet ervan meiden