Dag 4 op stage

6 september 2012 - L'Alfàs del Pi, Spanje

Haaaii

Vandaag was alweer de 4e dag! Gaat best snel zo de week! Alleen morgen nog en dan weekend.

Gister begon de dag al goed met een man die een katheter had, maar die deed zeer, dus die moest een nieuwe. Ik ging mee helpen met alles aangeven, want ze zeiden dat het een moeilijke was. Nou en het was een moeilijke hoor! Blijkbaar zat er een te dikke/grote in en ja dat ging dus fout, dus allemaal bloed kwam er natuurlijk uit. Nouja daarna deden we er een iets dunnere/kleinere in. maar die was ook nog te groot! Uiteindelijk hebben we 4 verschillende maten geprobeerd en de kleinste is het geworden. Die man had echt bij elke katheter pijn, dus was beetje zielig.

Eergisteren hebben we een baby op de afdeling gekregen. Echt zo lief! En vandaag kwamen er nog een paar bij, dus in totaal hebben we er nu een stuk of 3. Samen met een collega gingen we de baby's wassen en alles controleren. Maar daar hoorde ook een bloedtestje bij, maar dat vond ik beetje eng om bij zo'n klein ding te doen en ik had het ook nog nooit gezien hoe het bij een baby gaat, dus heb ik het maar niet gedaan. Hoop wel dat ze morgen nog steeds op onze afdeling liggen en dat ik het dan mag doen, want lijkt me wel leuk. Ook hadden we nog een baby, een prematuur, en toen we die gingen uitkleden, zagen we dat heel zijn handjes en voetjes blauw waren. Toen bleek dus dat ie een beetje onderkoelingsverschijnselen kreeg. Snel een couveuse gehaald voor dat arme jongetje. Maar verder was alles wel gewoon goed, dus hebben we hem met couveuse bij zijn moeder gebracht, want die ligt ook nog op de afdeling. Moeder natuurlijk helemaal geschrokken en de rest van de familie ook, maar nadat me Spaanse collega alles had uitgelegd was het allemaal weer goed. Veel meer was er eigenlijk niet.

In de middag was het erg rustig. Beetje infusen verwijderd en infuus zakken klaar gemaakt. Ook vast voor de avond dienst alles klaar gelegd.

Dat is wel het voordeel van deze afdeling, dat je hier echt alles hebt! Van gebroken neus, tot pasgeboren baby's. Echt leuk, want zo kan je ook kijken wat je leuk lijkt.

Vandaag was eigenlijk hetzelfde als de hele week. Heb met iedereen beetje meegelopen. Ze snappen hier in Spanje niet zo goed dat je ook verpleegkundige kan zijn zonder naar de universiteit te zijn gegaan, hahaa. Maar is ook wel beetje vermoeiend, elke keer weer uitleggen. Maar ja volgens mij snappen ze het nu na bijna een week uitleggen wel.

Liefs, Janine

1. Esther:
    6 september 2012
    leuk leuk leuk je zo te volgen zuster!!!!! dikke xx van ons!!!
  2. Opa en oma scheurwater:
    6 september 2012
    Allereerst bedankt voor je kaart,we vonden dat erg leuk,fijn dat we je nu zo goed kunnen volgen,doe je al die uitleg allemaal in het spaans?

gr opa en oma
  3. Petra van 't Zelfde:
    6 september 2012
    Aaaaaach lief die babies! Zeker heel afwisselend dan. Leuke foto in je uniform :-)
  4. Wil sprong:
    6 september 2012
    He Jans, staat je goed zo'n wit pakkie,
    Fijn dat je zoveel mag doen, zo leer je het meest.Groetjes xx
  5. Lia:
    6 september 2012
    Leuk hoor dat je zoveel verschillende dingen doet! En je foto in uniform is echt toppie xxx
  6. Cindy:
    7 september 2012
    Hoi Janine, het klinkt alsof je al aardig je draai gevonden hebt! Fijn, geniet ervan :-)
  7. Gerrie:
    7 september 2012
    ja,ja t"is wel al echt zo hoor!
    k"vind ook dat je al veel durft te doen.
    goed blijven eten hoor(ha,ha)met zo"n drukke baan.