Nieuwe afdeling, ongepland bezoek en mijn b'day!

25 november 2012 - L'Alfàs del Pi, Spanje

Hooooii

Na een onverwacht weekje terug in Nederland te zijn geweest, nu toch weer in Spanje om o.a. mijn verjaardag te vieren!

Begin deze maand ben ik begonnen op de afdeling 'Urgencias', de 1e hulp! Heb het echt ontzettend naar mijn zin daar en al veel mee gemaakt. Ik mag hier ook veel meer doen dan op de 5e verdieping. Hier zie ik ook veel meer en er valt hier ook veel meer te leren.

Ik had in mijn eerste week een oudere man die was aangevallen door een stier. En toen zat er dus een mooi rond gat van de hoorn van de stier in zijn bovenbeen van een centimeter of groter. Je kon helemaal er naar binnen kijken! Natuurlijk erg sneu voor die man, maar heel fascinerend voor mij. Het werd goed schoongemaakt en een verbandje over gedaan en toen moest die man over 2 dagen weer terug komen. Ik heb hierbij alleen gekeken. Later kwam er een man en die had iets van een wasrek op zijn voet gehad, dus die had daar ook een gat in! Helaas voor hem was het gaan ontsteken en kwam er bij het schoonmaken allemaal pus uit. En dit spoot er gewoon als een fontein uit! Was een beetje viesjes.
Verder nog een vrouw met anorexia die had veel te veel afslankpillen genomen en kwam met de ambulance binnen. Haar maag moest worden leeggezogen. Ik kwam haar even later tegen op de IC toen ik een andere patient daar naar toe ging brengen. Ik heb geleerd hoe je een ECG moet maken en de eerste keer deed ik het nog samen met iemand, maar nu doe ik het allemaal zelf. Het is ook helemaal niet moeilijk. Later in die week kwam er een man die had zijn pols gebroken. Je zag zonder foto al dat het bot was gebroken. Toch moest er een foto gemaakt worden natuurlijk en ik mocht mee kijken naar de breuk. Ik vond het erg moeilijk om te zien op de foto, maar je zag het wel als je goed keek. Ik heb toen samen met mijn collega's geholpen met het gipsen van de arm. Ook was er die week nog een vrouw en die had haar pols gebroken. Ook met haar gipsen mocht ik helpen.

Nou ja en zo had ik nog veel meer patienten met allemaal fascinerende en nieuwe dingen voor mij. Ik kan dus op deze afdeling heel veel leren!

Helaas werd mijn tijd op deze afdeling al snel op pauze gezet en zat ik na een week op de 1e hulp in het vliegtuig op weg naar huis. Dit ongeplande/niet leuke bezoek aan het oh zo koude Nederland hebben we thuis toch nog zo leuk mogelijk geprobeerd te maken en zijn we mijn laatste avond nog heerlijk uit eten geweest. Het was wel weer even fijn om omringd te zijn door je famillie, maar dat maakt het ook weer erg moeilijk om terug te gaan. Nu zit ik toch weer in het iets warmere Spanje.

Vandaag, 25 november is mijn verjaardag! De meiden hebben het huis versiert met een slinger en ballonnen en ik kreeg een aantal kadootjes. Echt heel leuk. Voel me nu wel een beetje jarig! En de kaarten die ik had gekregen, staan ook allemaal op de plank. Nu alleen nog de Hollandse appel-kruimel vlaai, maar die komt vanmiddag. Heerlijk!

Morgen weer beginnen op mijn stage. Weer even wennen, maar heb er wel zin in!

Liefs Janine

1. Wil sprong:
    25 november 2012
    gefeliciteerd met je verjaardag het ziet er gezellig uit en eet ze van jeappeltaart
    groetjes
  2. Jo:
    Hee Jeanine,
    van harte gefeliciappeltaart met je verjaardag!
    Groetjes van ons.
  3. Jannie:
    Hoi Nien
    Hartlijk Gefeliciteerd meid.
    veel plezier en succes met je stage.
    Vind t eigenlijk fijn dat die man gepakt is door n stier.
    Ze moeten meer angst voor stieren krijgen.
    groetjes Arie en Jannie
  4. Lia:
    25 november 2012
    Het was fijn je deze dagen thuis te hebben xxx

Eetse van de appeltaart ;) Ik was even bang dat de douane deze er gisteren uit wilde halen haha
  5. Petra van 't Zelfde:
    Hola Janine,

Urgencias een goede plek om veel te leren. Op naar het laatste stuk van de stage. Leuke versiering !
    Geniet van de appeltaart.
    Fijne verjaardag!
    Groetjes van ons drieën
  6. Chris & Erika:
    Hee Janine,

Gelukkig hebben je huisgenoten er een gezellige boel van gemaakt!
    Krijg hier ook gelijk trek in appel kruimel vlaai mmm...
    Fijne verjaardag nog verder he,

Groetjes van ons
  7. Opa en oma scheurwater:
    28 november 2012
    Hallo janine,

Gaat het al weer?was best moeilijk
    om weer terug te gaan.

gr opa en oma