Daagje Alicante

2 december 2012 - L'Alfàs del Pi, Spanje

Hola!

De laatste week van november is ook weer geweest. Vandaag precies nog 2 maanden in Spanje, gaat echt snel! Aankomende week maar 3 daagjes werken, omdat donderdag 6 december een feestdag voor Sinterklaas hier is.

Deze week voelde in het begin weer alsof ik net nieuw was op stage, maar dat ging snel weer over naar mate er steeds meer patienten kwamen. Had eigenlijk niet veel nieuws.
Wel een man die was aangereden of iets in die richting en heel zijn knie en hand en elleboog lagen open. Veel wonden om te verzorgen dus!
Verder nog een aantal patienten die met de ambulance waren gekomen. Eén ervan is bijna gelijk door gegaan naar de IC. Het ging absoluut niet goed met hem! Nadat ze daarheen zijn gegaan dan hoor ik niks meer van die patienten. Dat is wel een beetje jammer, want nu weet ik niet hoe het verder met is.

Eind van de week had ik een vrouw die problemen aan haar nieren had. Ze kwam samen met haar vriend. Toen ze een urine test moest doen, werd ze gelijk gecontroleerd op zwangerschap. En toen bleek ze zwanger te zijn! Echt super lief!

Het weekend ben ik samen met Iris een daagje naar Alicante geweest. Daar zijn we samen met de tram heen geweest, een ritje van ongeveer een uur. Erg leuk en tijdens de rit al veel gezien.
In Alicante lekker bij de haven gelunched en daarna naar het Castel de Santa Barbera gegaan. Dat was 42 meter hoog op een berg. Je kon er lopend heen, maar als toen we de lift zagen was het makkelijk besloten.
Bovenop was echt een prachtig uitzicht over heel Alicante. Alleen de stad zelf was van bovenaf anders dan ik had verwacht. Het leek net op een oude sloppenwijk met hier en daar een hoog gebouw ertussen. Maar het was wel leuk om te zien.
's Avonds hebben we lekker in een restaurantje tapas gegeten. Zo heerlijk! Daarna de lange rit terug naar huis genomen. Weer met de tram.

Dit weekend zijn alle studenten uit Altea vertrokken en al een aantal bij ons vandaan. Het word steeds rustiger hier. Begin januari zijn wij 3 de enige die nog over zijn. We zien iedereen gaan, maar ook de nieuwe weer komen.

Dit keer niet zoveel te vertellen, maar wel foto's!

Groetjes! xxx

1. Petra van 't Zelfde:
    2 december 2012
    Hola Janine,
    Zo'n daagje er tussen uit is altijd leuk. Mooie foto's!
  2. Lia:
    2 december 2012
    Ziet er erg mooi uit daar!
    Blijft er nog iets over om te bekijken met kerst? :P
  3. Opa en oma scheurwater:
    3 december 2012
    hallo janine,fijn dat je al weer snel gewend was,
    je werkt maar een halve week?,leuke foto's,nou
    geniet nog maar van het mooie weer,hier heeft
    het vanmorgen vroeg een beetje gesneeuwd.
    ge opa en oma.
  4. Jannie:
    Hoi Nien,
    Klinkt als vakantie voor ons hoor.
    Heerlijk,lekker genieten van de leuke dingen.
    Hier aan her winteren,dus lekker om je berichtjes te lezen.
    Ook je stage belevenissen zijn leuk om te zien.
    Als het goed afloopt tenminste.!

groetjes Arie en Jannie
  5. Anja Noordzij:
    3 december 2012
    Terwijl het hier aan het sneeuwen is zit ik je reis verslag te lezen, leuk verslag je staat er versteld van wat jullie daar allemaal leren , we vinden dat erg leuk voor jullie en leerzaam. Mooie fotos heb je gemaakt geniet ervan de 2 mmanden zijn zo om voor je het weet . Suc6 verder de de hartelijke groetjes van ons Jan en Anja
  6. Wil sprong:
    hoi Jans,
    zijn weer mooie foto's, het regent hier nu dus heb wel zin om even bakkie te komen doen.

Groetjes van de sprongen