Mundomar

16 september 2012 - L'Alfàs del Pi, Spanje

Afgelopen nacht zijn we met alle studenten uit geweest. Zelfs mijn huisgenoten waren een keer mee! Yeahh! Was echt weer heel erg gezellig! Zijn weer even naar de Spaanse wijk gegaan, maar ik vind die minder leuk dan de Engelse wijk. De Spanjaarden zijn wel leuk, maar minder gezellig en de gezellige Spanjaarden komen ook naar de Engelse wijk, dus blijf ik lekker daar :)

Vandaag ben ik samen met mijn huisgenoten en nog een andere student naar Mundomar geweest in Benidorm. Het park is een beetje een kruising tussen dolfinarium en de dierentuin, want je hebt er dolfijnen, zeehonden en pinguins, maar je hebt er ook uilen, stokstaartjes, apen etc. Echt van alles dus!

Zijn rond een uurtje of 1 daar aangekomen. We waren er echt binnen een half uur vanaf ons appartement, dus was echt makkelijk. De bus was wel echt propje vol, maar gelukkig konden we er al snel uit. Na daarna nog 10 minuutjes te hebben gelopen in 31 graden waren we er eindelijk.

De andere student had kortingskaartjes voor ons, dus kregen we 10 euro korting. Anders zou het bijna 30 euro gekost hebben!

Mundomar is opzich niet zo heel erg groot, maar er is wel veel. Je hoeft niet ver te lopen voor de volgende dieren. Ook is het tegen een berg op en loop je zigzag naar boven en naar beneden. Het is ook allemaal heel mooi, maar toch wel ruim opgezet. De dieren hebben ruimte genoeg om in te bewegen.

We kregen een plattegrond waarop stond wanneer er een show was en hoelaat je op de foto kon met de dieren, dus we hadden gelijk een goede route uitgezocht en hebben eigenlijk alles gedaan. We hebben de dolfijnenshow, zeeleeuwen met zeehonden show gezien en ook nog een show met papegaai. Die laatste show was wel echt super grappig! Er kwam op een gegeven moment gewoon een papegaai op een fiets aan die hij bestuurde hahaa! En de andere shows waren gewoon mooi en leuk ondanks dat je het helemaal niet verstond.

Ben met een hele grote zeeleeuw op de foto geweest samen met mijn huisgenoot. Het lijkt op de foto net of het een beeld is hahaa, maar dat is het niet hoor! En natuurlijk moest en zou ik met een dolfijn op de foto gaan! Echt een geweldige ervaring! Mijn moeder vroeg net al gelijk hoe zo'n dier voeld. Nou ik heb geprobeerd het uit te leggen, maar is echt moeilijk. Het lijkt een beetje op leer, maar ook weer niet en het is niet koud of warm, gewoon normaal. En hij ziet er ook glibberig uit, maar hij is wel glad maar niet zo dat je erover zou kunnen uitglijden. Heel apart dus hahaa.

In de weekenden vergeet ik gewoon dat ik hier eigenlijk ben voor mijn stage. Het is ook zo'n raar idee nog steeds. Door de weeks gewoon werken en in de weekenden kun je gaan en staan waar je wilt en allerlei leuke dingen doen in een heel ander land waar je op jezelf eigenlijk woont. Erg raar, maar het went ook al wel een beetje :)

Liefs Janine!

1. Lia:
    16 september 2012
    Pfoe wat een geweldige dag!! Erg leuke foto's ook :)
  2. Petra van 't Zelfde:
    16 september 2012
    Echt zó leuk! Het is inderdaad net een standbeeld hahah
  3. Marrielle:
    17 september 2012
    Erg leuk! Leuke foto's. En wat bijzonder dat je de dolfijnen ook mocht aanraken.xxx
  4. Jo:
    Ziet er geweldig uit.
    En heerlijk zeg dat je nog van dat mooie weer hebt.
  5. Hansumpies:
    17 september 2012
    Leuk verhaal weer!! Je vermaakt je wel daar.. Was ik ook niet bang voor hoor.. geniet ervan!!