Bijna 'nieuwe' afdeling!

26 september 2012 - L'Alfàs del Pi, Spanje

Hallo iedereen!

Hoorde dat jullie me allemaal erg hadden gemist! Maar ja we zouden internet hebben, maar zoals het er nu uit ziet hebben we dat pas tegen kerst...duurt allemaal erg lang helaas.

Maar deze anderhalve week was wel weer erg leuk! Vorige week maandag kwam ik natuurlijk weer erg moeilijk mijn bed uit. Maar nu deze week gaat het allemaal veel beter, dus ik raak al aan de tijden gewend!

Vorige week was eigenlijk weer precies hetzelfde. Niet veel bijzonders gedaan, alleen maar hetzelfde. Nou ja dit ging natuurlijk wel allemaal goed, maar gaat ook vervelen. Dus ik had het nog een keer aangegeven en deze week werd ik dan bij mijn stagebegeleidster geroepen. Er werd eerst naar mijn  afdeling gebeld en toen zei een collega tegen me dat ze mij wou spreken. Ik had gelijk iets van ‘oh jeej, wat heb ik gedaan??’ Dus zat beetje in de zenuwen toen ik naar haar toe liep. Maar ik kwam binnen en ze vroeg gewoon hoe het ging met me en op de afdeling en of ik nog iets had geleerd…daar gaf ik maar niet zoveel antwoord op. Paar weken terug had ik mail gestuurd naar haar met mijn rooster, dus ik wilde weten of dat die goed was en ja hoor, hij was helemaal prima! Ze snapte alleen niet waarom ik 4 dagen in de week ging werken, dus heb maar geantwoord dat ik anders te veel uren heb (wat overigens ook echt zo is!).
En toen gingen we het hebben over volgende maand. Of ik het leuk zou vinden om mee te gaan met de ambulance! Natuurlijk vind ik dat leuk, geweldig zelfs! Ik moet dan zeg maar gewoon wel elke dag naar de afdeling waar ik nu ook ben, maar als de ambulance weg gaat, wordt ik opgebeld dat ik moet komen en dan mag ik mee! Vindt echt super leuk, maar weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten met de werkzaamheden, dus ben benieuwd! Bijna oktober!

Het weekend ging ik natuurlijk weer uit. Het was van Margreet (andere student) haar laatste weekend, want die gaat donderdag alweer weg, dus ja dat moesten we natuurlijk wel even goed vieren dit weekend! Lekker veel foto’s gemaakt en ja het laatste weekend, dus dan moet je nog wel 1 ding gedaan hebben: midden in de nacht zwemmen in de zee! Hahaa, echt rond een uur of half 6 zijn we de zee in gesprongen, half uurtje gezwommen en toen weer verder gegaan in de discotheken!

Zaterdag zaten we beetje films te kijken op de bank, tot we het over sieraden gingen hebben en wilden gaan shoppen. Dus toen zijn we ‘s middags nog even Benidorm ingegaan om sieraden te kopen. Ben alleen terug gekomen met een jurkje/lang hempje en geen sieraden. Moet dus nog terug!
En zondag overdag zijn we naar het strand gegaan in Albir. Was eerst echt heerlijk, maar toen trok het beetje dicht en zijn we weggaan van de kou ( 28 graden, geen zon, dus koud!).

Afgelopen maandag ben ik samen met mijn huisgenoten en Margreet en Iris (huisgenoot Margreet) lekker uit eten geweest in Benidorm. Was de bedoeling dat we naar een tapas restaurant zouden gaan, maar dat was niet te vinden waar wij liepen, dus zijn we maar bij een pizzaria neergeploft. Een heerlijke pizza gegeten met zalm. Was echt lekker!
Na het eten gingen we nog even naar de Engelse wijk. Zo druk, druk! Nee stonden op een gegeven moment gewoon alleen in een club, hahaa! Paar cocktails gedronken en toen zijn we naar huis gegaan. Was alleen nog helemaal niet moe, dus ben samen met Gertrude naar de buren gegaan en daar gingen we kaarten. Lag uiteindelijk rond 1uur te slapen, terwijl ik er de volgende ochtend weer lekker vroeg uit moest, alleen ging het nu echt super makkelijk. Beetje raar…

Gisteren gingen we ook nog uit eten, maar dan met alle studenten uit Alfaz del Pi. Zijn gezellig met z’n 12en uit eten geweest bij een soort Japanse Wok in Albir. Dacht eerst toen ik de menu kaart zag dat ik echt helemaal niets lekker zou vinden. Alleen de zalm van de grillplaat leek me lekker, dus dat was het enige wat ik nam. Nou wat er op een gegeven moment allemaal op tafel stond! Was echt niet normaal! Misschien wel voor 40 personen uiteindelijk gegeten en dat maar voor €10 euro + drinken. En voor die €10 euro kon je kiezen uit ongeveer 50 kleine gerechtjes, keuze zat dus!
Daarna zijn we richting het strand gelopen en hebben we nog cocktails gedronken. Echt een hele leuke avond weer!

Morgen nog 1 dag stage en dan heb ik weer lekker weekend. Waarschijnlijk wordt het vrijdag even Benidorm in of iets en verder zie ik het wel weer. En dan volgende week mag ik mee met de ambulance! Kan niet wachten!

Liefs Janine!

1. Opa en oma scheurwater:
    26 september 2012
    Leuk wat maak jij allemaal mee zeg!!,nou doe verder rustig aan dit weekend,en volgende week op de ambulance,wel spannend,je weet nooit wat je allemaal te wachten staat,,nou verder het beste,en doe je vriendinnen de groeten.
    groeten opa en oma scheurwater
  2. Lia:
    26 september 2012
    Feestbeest!
  3. Gerda:
    27 september 2012
    Kom je zaterdag ook, opa v Werd geeft een feestje in de AHOI hal
    Streefkerk.
  4. Marja:
    27 september 2012
    Jij hebt het echt zwaar hè meid en dan die kou er bij (28gr geen zon dus kou)
    Volgende week op de ambulance,spannend hoor. Dat had in er in Nederland vast niet bij je stage gezetten.
    Veel plezier nog Groetjes Teus en Marja
  5. Jannie:
    Hoi nien,

Je maakt wel spannende dingen mee zeg.
    Als we op vakantie waren en savonds laat waren ze nog in zee aan t zwemmen leek mij dataltijd eng in t donker.
    Jij hebt dat gedaan.
    Vond je dat niet eng?
    Succes op de ambulance.
    Groetjes jannie en arie
  6. Petra van 't Zelfde:
    27 september 2012
    Spannend hoor met de ambulance! Zet de sirene maar vast aan!
  7. Gerrie:
    28 september 2012
    kan je ons van het vliegveld ophalen met die ambulance?
    sirene aan dan zijn we er wat sneller