Introductie hospital IMED Levante

30 augustus 2012 - L'Alfàs del Pi, Spanje

Hallo allemaal!

Vandaag hadden we allemaal een spannende dag, want we zouden naar ons ziekenhuis gaan!  Na eerst met de andere meiden te zijn mee geweest naar hun ziekenhuis en meer dan een kilometer te hebben gelopen in 31 graden (was geen pretje) namen we vanaf hun ziekenhuis een taxi naar mijn ziekenhuis, IMED Levante.
Vanaf de buitenkant zag het er echt gewoon uit als een hotel! Er waren zelfs kleine balkons! Binnen was alles zo schoon en echt alles glom gewoon! Het was echt super mooi, voelde gewoon niet als een ziekenhuis! Het was ook allemaal erg groot, maar wel erg overzichtelijk.

Ik had samen met Laura het introductie gesprek, dus ik was niet alleen (gelukkig!). De hoofdzuster was echt super aardig, maar sprak niet zo heel goed Engels, dus deed zij het gesprek met Laura in het Spaans. Voelde me echt een beetje een buitenbeentje, want ik kon ze bijna niet verstaan, sommige woordjes natuurlijk wel, dus dan wist je globaal waar ze het over hadden, maar niet alles. Laura vertaalde het dan naar mij en zo ging het hele gesprek eigenlijk.

Maandag moet ik voor het eerst beginnen van 09.00 -15.00 op haar afdeling (deze tijd is alleen de eerste dag, omdat ik dan ook me uniform krijg, de rest is gewoon van 08.00-15.00, maar ook heerlijk!). Haar afdeling is een soort medium-care, dus ik krijg gelijk van alles. Zij kijkt dan gelijk hoe het gaat met mij en naar een paar weken mag ik naar een andere afdeling. Ik mocht zelf aangeven waar ik wilde stage lopen, dus ik zei natuurlijk gelijk 'departemento de patología' (Spaans voor pathologie afdeling). Helaas kon ik hier geen stage lopen, omdat ze hier alleen het lab hebben. Wel mag ik er gaan kijken wanneer ik wil, dus dat ga ik ook zeker doen! Verder heb ik aangegeven dat ik de oncologie afdeling ook wel wilde mee maken en dat was allemaal goed, dus ik ben erg benieuwd!

Rond de lunch waren we thuis en zijn toen voor school alvast begonnen, na eerst een ontzettend heerlijke ventilator te hebben gekocht!

Gister kwamen we erachter dat er maar één pitje van het gasstel het deed... dus Laura kwam gelijk vandaag langs en heeft het voor de helft gemaakt. Morgen word de rest gemaakt, want ook beide douches lekten en we hadden alleen ijskoud water, niet erg fijn dus, maar er word wel gelijk wat aan gedaan.

En toen we bijna wilden gaan eten, hoorden we opeens omweer! Wij gelijk naar buiten (balkon) en kijken, zagen we boven de bergen bliksem. En nog geen 10minuten later ging het me toch regenen! Rgenen! Niet normaal gewoon! Echt super hard, en omdat wij een beetje op een heuvel wonen en de straten niet helemaal recht lopen, leek de hoofdstraat wel een waterval! Maar na een kwartiertje was het alweer opgehouden :)

Morgen moeten de andere meiden al wel beginnen, dus ben ik alleen thuis. Dus eventjes kijken wat ik ga doen, waarschijnlijk heerlijk naar het strand!

Liefs Janine

1. Lia:
    30 augustus 2012
    Ooh dat is een beste bui!!! Hahaha, ziet er leuk uit!
    Lekker nog even een paar dagen vrij en dan ga jij ook aan de slag.
    Niet te bruin worden he?
    xxxxx
  2. Petra van 't Zelfde:
    30 augustus 2012
    Meiden wat klinkt dat allemaal goed! Wij zijn zo blij voor jullie :-)
    Succes!
  3. Gerrie:
    31 augustus 2012
    Dan fris alles wel lekker even op.We hebben hier nu ook even een buitje.
  4. Gerda:
    31 augustus 2012
    Spannend, veel succes en kijk nieuwsgierig uit naar je verdere
    belevenissen.
    Groet, Gerda.D.
  5. Petra:
    2 september 2012
    Heel veel succes morgen op je eerste stagedag!!