Dag 2 in Benidorm

29 augustus 2012 - L'Alfàs del Pi, Spanje

Haaaaai iedereen

Allereerst vond ik jullie reacties ontzettend leuk op mijn vorige blog!
En we hebben in Benidorm een winkel gevonden met internationale producten, inclusief de Zaanse mayonaise en appelmoes van Hak, hahaa! Opsturen is dus niet nodig!

Nou gister zijn we veilig en wel aangekomen op het vliegveld van Alicante. Bij aankomst werden we al verwacht, dus was helemaal prima geregeld. Toen we de bij de auto kwamen dachten we dat al onze koffers nooooit in de auto zouden passen. Nou wonder boven wonder pastte alles gewoon erin. Helemaal top!

We reden eerst naar Benidorm om nog een Nie-nummer (soort indentificatie nummer) op te halen. Nou we stonden denk ik wel minstens een uur in de rij buiten te wachten! Je kan wel raden dat we het na een kwartier bloedje heet hadden. Alles plakte en alles voelde vies en gewoon bah.

Nou ja na eindelijk dat nummer te hebben opgehaald werden we naar ons appartement gebracht. Alles zag er echt prima uit. Wel simpel en alleen de basisspulletjes, maar was wel te doen. We hebben 2 badkamers, beide met bad. En ongeveer 6 slaapplaatsen, dus groot genoeg voor ons 3en :)
Helaas was er nog niks in huis van eten en drinken, dus terwijl het zweet bijna van ons af liep moesten wij nog alle boodschappen halen. Gelukkig is de supermarkt om de hoek en was het daar heerlijk koel. Voor de makkelijkheid hadden we maar even pizza's in huis gehaald. Maar ja heel ons ritme was die dag door de war, want we gingen ook pas rond 4uur middag eten, dusja het avondeten was ook om 10uur.

Nu de 2e dag zijn we al wat gewend aan de warmte en hebben we ook een beter ritme. We zijn naar het strand geweest, zodat we gelijk de bus konden uitproberen. Nou echt ideaal, zelfde systeem bijna als in Nederland met een kaart waar je geld op zet. Het was lekker koel in de bus en leuke muziek erbij.

Na een heerlijke middag aan het strand gezeten te hebben en ook te hebben gesnorkeld (en nog wat huisdieren mee naar huis hebben genomen *zie foto's*) hebben we 'thuis' voor het eerst zelf gekookt. Helemaal leuk!

Morgen heb ik een introductie in mijn ziekenhuis IMED Levante. Spannend!! Laura, onze contactpersoon hier, vertelde me dat ze in het ziekenhuis erg Spaans zijn en dat ik zelf dingen moest aangeven, maar ook heeeel veel mocht doen qua verpleegtechnische vaardigheden, dus ik ben erg benieuwd. Volgens haar mag ik ook zelf de afdelingen bepalen, dus je snapt wel welke dat in ieder geval gaat worden! :)

Verder is alles nog wel wennen en het is allemaal nog nieuw en je merkt heel snel wat je thuis wel hebt en hier niet. Je woont nu echt op jezelf eigenlijk en raakt ook meer bewust van alles wat thuis zo vanzelfsprekend is.

Bijn helemaal vergeten; vandaag me ouders weer gezien via Skype. Was wel een beetje raar om ze zo te zien, maar hebben ondanks het geweldige beeld en geluid (ahum) toch even kunnen bij kletsen wat wel weer vertrouwd voelde tussen al dat nieuwe en onbekende.

Groetjes Janine

* Als het goed is heb ik vanaf volgende week internet in mijn appartement, dus vanaf dan zal ik vaker een verhaaltje plaatsen. Tot die tijd zal het om de aantal dagen zijn.