Eerste stage dag!

3 september 2012 - L'Alfàs del Pi, Spanje

Nou mijn eerste stagedag zit er weer op! Werd vanochtend wakker en het voelde gewoon alsof ik daar al jaren werkten, helemaal geen zenuwen of stress of iets. Maar toen zat ik in de bus en het kwam steeds dichterbij en ik begon het toch allemaal steeds spannender te vinden; zou ze me nog kennen, hoe zouden me collega's zijn, hoe zal het gaan met de taal, wat voor afdeling is het precies etc.
Dus toen ik eenmaal binnen stond, had ik wel veel zenuwen, maar het viel echt reuze mee. Ik kwam aan op de afgesproken verdieping en ze zat op me te wachten. Toen zijn we eerst een pak gaan uitzoeken. Echt bloedheet was het met het passen, gelukkig was het voor maar 1 keer!

Daarna bracht ze me naar de afdeling waar ik de komende tijd zou gaan lopen. De afdeling zelf is niet zo heel erg groot. Het heeft iets van 28 kamers, maar op niet elke kamer ligt iemand. En het lijkt een beetje op dagopname, maar sommige mensen liggen er al week, dus dat is het niet. Verder liggen er mensen van allerlei leeftijden. Ik had een Spaans meisje van denk ik 6 jaar en Engelse vrouw van misschien wel 80 jaar.

Verder heb ik vandaag gewoon mee gelopen met 2 verpleegkundigen. Heb eerst beetje meegekeken met de handelingen die ze deden en daarna mocht ik het ook allemaal doen. Erg leuk!

Het was wel lastig met de taal.  Ze konden net zo goed Engels praten als ik Spaans, hahaa. We kwamen dus lekker ver! Maar met veel hand gebruik, kwamen we er wel uit. Op de afdeling zelf lagen veel Engelse en Duitse patienten, maar het Engels is natuurlijk niet zo goed voor hun, dus heb ik vandaag Engels, Spaans en Duits gepraat, vertolkt van mijn collega's haha. Dat vonden de patienten en me collega's allemaal wel erg fijn!

Om half 3 vroegen ze al of ik naar huis wilde, terwijl ik gewoon tot 3uur moest werken, dus ik zei ook maar gelijk dat ik wel tot 3uur blijf. Uiteindelijk ben ik alsnog eerder weg gegaan, maar vond ik niet zo heel erg, want is nu weer lekker weer.

Hasta mañana! :)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lia:
    3 september 2012
    En waar is de foto van jou in je pakkie??
  2. Hennie Veenstra:
    3 september 2012
    Wat een ervaring. Hartstikke leuk. Ja logisch dat je zenuwachtig was, zou ik ook zijn hoor. Maar dat is vaak de eerste dag.
    Nou meid geniet lekker van je tijd daar en maak er wat moois van.
    Ik blijf je volgen. (ha ha)

Liefs,

Hennie
  3. Petra van 't Zelfde:
    3 september 2012
    Druk druk druk en dan ook nog al die talen...... pff! Wat zal je veel leren daar.
  4. Petra van 't Zelfde:
    3 september 2012
    Druk druk druk, verpleegkundige en tolk. Wat leerzaam daar!
  5. Opa en oma scheurwater:
    3 september 2012
    hallo janine,we vinden het leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van je arbeid,we hebben veel respect voor je,want je moet het toch allemaal zelf doen.
    Nou geniet ook maar van het mooie weer,en van je werk,bij ons is het ook zomers,

gr opa en oma
  6. Anja Noordzij:
    3 september 2012
    leuk hoor zo ben je verpleegkundige en zo ben je tolk, sucses
  7. Marja:
    4 september 2012
    He gaat goed allemaal zeg. Leuk om zo een beetje met je mee te kijken xx